środa, 23 września 2009

MS Office "koncesje-projekt"

Pierwszy uporządkowany projekt wykorzystujący pakiet office (2003 w górę) mojego autorstwa.
Działanie: System polega na zintegrowaniu 4 plików różnego rodzaju w działający system z banalnie prosta obsługą (3 przyciski). System zbiera informacje od użytkowników i na ich podstawie generuje odpowiednie raporty.
Wymagania: Access 2003 i wyżej, Excel 2003 i wyżej, Infopatch, IE.
- plik baza.mdb (access) - kręgosłup całego systemu. Zawiera tabele z danymi oraz tabele pomocnicze, kwerendę, 3 makra i formularz panelowy.
- plik formularz-dodawanie.xsn (infopath) - formularz pobierający dane z bazy.mdb do wykorzystania przy jego wypełnianiu. Zawiera formaty danych, w celu uściślenia wpisywanych wartości. Wynikowo wysyła dane do bazy danych i umieszcza je w tabelach oraz wysyła powiadomienie e-mail o dodaniu rekordów do bazy.
- plik podgląd.htm (html) - plik łączy się z bazą danych i wyświetla konkretne informacje bez potrzeby otwierania bazy danych.
- plik dekretacja.xls (excel) - plik z automatycznym pobieraniem specjalnie oznaczonych wartości z bazy danych. Służy jako raport w formacie, który łatwo dostosować do odbiorcy.
W czasie pracy można również utworzyć dodatkowy plik raportu (makro zawarte w bazie danych). Oczywiście system wymaga wpisania ścieżek do plików (są wpisane lokalne).

Paczka na serwerze: Koncesje-projekt.zip plik zahasłowany. System mojego autorstwa.

środa, 9 września 2009

Korygowanie kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów

Zwrot towarów na skutek reklamacji:

W dniu 31 lipca 2009 r. pani Maria otrzymała zakupione towary handlowe o wartości 4.500 zł (netto), które w tym samym dniu zaksięgowała w kolumnie 10 księgi „Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu”.

Jednakże po przyjęciu do magazynu okazało się, że pewna partia zakupionych towarów (o łącznej wartości 500 zł netto) jest uszkodzona. W dniu 10 sierpnia 2009 r. pani Maria zareklamowała uszkodzone towary u sprzedawcy i dokonała ich zwrotu.

Reklamacja została uznana przez sprzedawcę, który tego samego dnia wystawił fakturę korygującą na kwotę 500 zł (netto).

Wynikającą z faktury korygującej kwotę 500 zł (netto) pani Maria powinna zaksięgować ze znakiem minus (-) lub na czerwono w kolumnie 10 księgi „Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu” - w dacie wystawienia tej faktury przez sprzedawcę, czyli 10 sierpnia 2009 r.
Korygowanie kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów